Británie: RATM poráží mašinérii X-faktor
Zdá se, že Vánoce budou opravdu veselé. Kapela Rage Against The Machine se svým starým singlem „Killing in the name of“ porazila v britském žebříčku prodejnosti uměle vyrobenou popovou hvězdičku z britského X-faktoru Joe McElderryho a dostala se tak na první místo.
Jejich hit si z roku 1993 si zakoupilo v posledním týdnu půl milionu lidí a rozdrtili tak Mc Elderryho o 50 tisíc. Výsledek převážně internetové kampaně je vítězstvím všech mladých lidí, kteří již mají dost odpadu, který na nás chrlí rádia a televize od vynálezů show jako jsou Superstar nebo X-faktor. Simon Cowell, který stojí za X-faktorem, označil kampaň, která si dala za cíl dostat RATM na první místo, jako „hloupou“.
Zach De La Rocha z RATM prohlásil, že „když se mladí lidé rozhodnou pro akci, mohou učinit zdánlivě nemožné možným“. Výtěžek z prodeje svého singlu RATM věnují charitě pro bezdomovce Shelter (Přístřeší).
Důležitější však je, že první místo poskytne spoustu publicity kapele a jejím antikapitalistickým myšlenkám. Doufejme, že nám to pomůže přeměnit příští rok hněv proti X-faktoru v hněv proti šéfům a bankéřům. Je totiž pravděpodobné, že výsledek kampaně podnítila i současná hospodářská
krize. Takže vám přejeme veselé Vánoce a bojovný nový rok. Hitovku RATM si můžete pustit na youtube třeba s podkladem demonstrace za osvobození Gazy v Leedsu z dubna 2008.