Akceptace stravenek
Určitě to všichni známe, když končí kalendářní rok a v peněžence nám ještě zůstává pár stravenek za konkrétní rok a snažíme se je ještě na poslední chvíli utratit, neboť jejich platnost trvá do 31.12. Daného roku. Teď už loni (2016) jsem byl 28.12. v restauraci, kde běžně stravenky přijímají, samozřejmě za účelem utratit poslední z nich, ale při vystavení účtu a následné platbě mně bylo sděleno, že šéf podniku zakázal už stravenky pro rok 2016 přijímat, tak jsme byli nuceni platit stravenkami na rok 2017 a ty z roku 2016 nám bohužel zůstaly. Prosím Vás, může si takový postup vedoucí podniku vůči zákazníkům dovolit?
Odpověď:
Na Vaši otázku nejsme schopni dát jednoznačnou odpověď, neboť se jedná o smluvní vztah mezi vydavatelem „stravenek“, stravovacím zařízením, Vámi a příp. Vaším zaměstnavatelem. Záleží tedy na smluvních podmínkách zejm. vydavatele stravenek, zda a do kdy bylo dané stravovací zařízení stravenky na daný rok povinno akceptovat. Předpokládáme však, že pokud byla na „stravenkách“ uvedena platnost do konce roku, mělo by je do tohoto data stravovací zařízení akceptovat. Doporučujeme se tedy v této věci obrátit na vydavatele daných „stravenek“.